Tuesday 12 February 2013

3 days Home Alone

Bismillahirahmanirahim , Assalamualaikum pembuka bicara , Senyuman penyejuk mata...
Hai semua , Lama tak update blog . Rindu sangat sangat nak merapu kat blog ni . Rindu tasha tak ? Mesti rindu kan kan kan ? Kita tau :) *wink wink (kenyit kenyit mata mengatal ) jangan pelik la kalau esok mata kene ketumbit sebab mengatal . Hahaha . Okay , ni habaq hampa ni , kita bukan sengaja tak update blog , sebenarnya kita busy angat angat sbb kita skrg last semester , paham paham la last sem . Semua subjek nak killer je . Tapi actually takde la killer sgt poyo je lebih . Yang Terkiller sangat sangat ialah ODE , Tau tak ODE tu apa ? Well , ODE tu Ordinary Differential Equation . Apa tu Ordinary Differential Equation ? Woi ! ang nak aku start mengajar chapter 1 ke kat sini ? Nak tau pegi la amik Diploma Sains Kuantitatif , pasti keingintahuan anda dapat diselesaikan . Eden tak dapat nk nolong , eden pun fail semua quiz n test . Eden fail bukan  sebab eden bongok . Eden fail sebab subjek tu susah ( ayat back up diri sendiri ) hahahaha . Tapi serious subjek ni susah . Kalau anda rasa Calculus itu susah , anda bayangkan calculus itu seperti secebis tahi telinga yang di keluarkan dr banyak banyak tahi . Kecil kan ? ODE ni kesusahan dia boleh buat anda hilang berat badan sebanyak 5 kg dalam satu minggu , Hilang selera makan untuk 2 minggu , Kenaikan badan yang mendadak dan anda akan berubah menyerupai DORAEMON...Pelbagai symptom yang akan terjadi pada anda . Jadi kawal la emosi dan stress anda dalam mempelajari subjek ini . Ingat kesihatan itu lagi penting dari  CGPA . Biar fail asl tak gila k ? Tapi final jangan la fail , belajar la rajin2 . Kang tak pasal pasal blog ni jadi famous dalam memberi tips untuk tidak belajar . Chokeslam aku bg sorang sorang . Konklusi dia adalh , saya terlalu busy mengejar ODE sampaikan tak sempat makan , minum , tidur dan BLOGGING . Itu sahaja yg ingin disampai kan untuk salam pengenalan ni . KAH KAH KAH . Panjang bebeno intro gue ni . hahaha .




Sebenarnya saya update blog ni sebab mama , daddy dan maya tekah meninggalkan ku lalu mereka ke Brisbane , Australia untuk bercuti . Oleh kerana umur yang sudah meningkat mereka sudah tidak mahu lagi membawa ku . WAH ! gempak gitu essay aku . Tapi time spm penulisan asyik fail je -.- sabar tasha sabar , kau tu darah keturunan belanda , mmg la fail . Okay ok , stop with the crap . Ok Ok , back to the topic . Saja nak tanya korang , korang pernah rasa DITINGGALKAN , DISISIHKAN , TIDAK DI ENDAHKAN ? PERNAH ? Sesungguhnya , aku tak pernah . kesian korang en . Sabar tau . Tu maknanya mama n daddy korang tak sayang korang la tu . Mama n daddy aku syg aku lg sbb aku tak rasa ditinggalkan , cuma rasa di tidak di bawakan sahaja . BEZA TAU BEZAAA...kau kerut dahi pehal ?! Ingat aku salah la tu ? Biar la , aslkan SPM BM aku credit , KAU HADO ? Panjang merapu ye natasha ye , ni ni citer apa yang saya buat sementara ketiadaan ibubapa ku dan adik kecil kenenot comel lote annoying tu . 

Hari Pertama 
Kedengaran orang berketawa girang sekali di gegendang telinga ku , sesekali terdengar celoteh kanak kanak yang sangat annoying menanyakan , " mama , maya nak pakai baju apa ni..bla..bla..bla...". Kubuka mata ku , kelihatan nah ang , semua muka excited je tgh siap siap nak pegi airport . Muka nak bahagia je tinggal aku kat rumah . Masa tu tepat jam 6.30am , flight diorg 9.30am kot . Kalau tak silap la , tak ingat la , kalau aku ikut pegi australia skali ye aku ingat , ni dah kene tinggal mati hidup balik aku taknak ingat -.- Ok , semua takde langsung menunjukkn reaksi sedih padahal bibir ku telah ku muncungkan sedepa . Diorg buat bodo je. Masa semua dh siap dah naik keta semua , diorg lambat dgn penuh keriangan . Aku melambai dengan air mata . Tapi tak nangis la depan diorg takut diorg ingat aku mntak simpati pulak . Tapi mcm mntak skit la . hahaha . Lpas je lambai , aku masuk rumah cuci pinggan dengan air mata . SUMPAH sedih tahap gaban , kalau buat filem sumpah org nangis 3 kotak tisu . Kau mesti tak caya en . Kau apa tau , kau takde kat situ ! Nangis punya nangis punya nangis , then mama bbm . Nah ang sebaldi lagi air mata keluar . Then ddy pulak call , tambah tiga tangki air mata keluar . Nangis mcm org mati kucing la habaq ang . Lepas nangis punya nangis punya nangis , then Atika Johari ajak lepak . Terus ku keringkan air mata , *PIUNGGG ( bunyi lari laju ) terus mandi siap siap . hahahaha . Then lepak la seharian dgn atika johari tu . Rindu angat angat kat dia . Yela lama tak jumpa en :") 
Cuba cari mama n daddy sat . Rindu depa la . Maya tu takyah cari dh sah sah tak jumpa kenenot sgt .
Ni lah Atika Johari kesayangan , pengerang jantung pisang , ubi kelebek , sambal ikan pedas , masak lemak tumis saya . 



Hari Kedua aka Hari Ini 
Harini hari saya jadi perempuan :D Saya mengemas dan memasak . Harini saya masak cupcake . Comel kan ? saya masak cupcake menggunakan buku resepi yang saya beli guna voucher rm250 BR1M . Sedap oo cupcake tu .
 Ni lah proses proses pembuatan cupcake saya . Cupcake tasha buat ni perisa vanilla . Saja try yang senang dulu . Mula mula cupcake agak hitam dan hangus sbb teralik buat icing dia :P tapi still sedap sbb ada perisa tambahan , dia rasa mcm pahit pahit sikit .UNIK kot ! Nak tengok tak hasil dia ?





Comel en ? hahahaha . Dalam gambar nampak comel , tengok depan depan tgk . Comot nak mampuih . Tapi yang penting sedap . Untung sapa kawin dengan aku , hari hari aku sumbat cupcake dalam mulut dia . Mesti dia sayang aku en en en . Nak kawin dgn aku dak ? hahahahahah . Haaa... yang ang geleng kepala kenapa ? Tu yang duk gelak nape ? Dah lama hidup ke ? Gangster en ? Well , u dont know me yet . The one who've been with me a long time know the real me . Want to know me ? Say hello . Dont want to know me , say Yellow . takde kene mengena . Aku tau aku tau ! Thats all for today :)

Bagi sapa yang nak tau resepi dia ni , comment la kat bawah nnti tasha bg k . By the way cake ni nama dia Daisy Cupcake :) And senang je nak buat . Thanks for reading friends :) update later . lots of love , natasha norazri :*

No comments:

Post a Comment